Gisteren, vandaag en aankomst. - Reisverslag uit Sliema, Malta van liekediepstraten - WaarBenJij.nu Gisteren, vandaag en aankomst. - Reisverslag uit Sliema, Malta van liekediepstraten - WaarBenJij.nu

Gisteren, vandaag en aankomst.

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2015 | Malta, Sliema

Lieve allemaal,

Gisteren:
Gisteren drukke dag gehad met het inpakken van mijn koffers.. Jeetje wat is het moeilijk om niet meer in te pakken dan het gewicht dat was toegestaan.. 's avonds ben ik lekker gaan uiteten met mijn nichtjes, zus, moeder en Bart. Het was de bedoeling om daar afscheid te nemen en dat ik ze daarna niet meer zou gaan zien voor vertrek, maar de werkelijkheid ging net wat anders. Toen we naar de auto liepen zag dat ik dat mijn nichtje, Amanda, maar een tas bij had in plaats van twee, dus wees ik haar daarop dat ze een tas vergeten was. Haar gezichtje was toen niet heel dankbaar maar eerder betrapt. Bij het eten vertelde ze me een paar keer dat ze er zo tegen op zag om afscheid te gaan nemen na het eten. Allemaal om mij op het verkeerde spoor te zetten. Toen we naar huis gingen reed mama ineens om, ik merkte dat op en zei mam.. je moet hier links he?! Ja zegt ze ik moet eerst tanken. Terwijl ze dat zei keek ik naar het de tankinhoud en die bleek nog half voor te zitten.. haha. Eenmaal thuis rende ik naar boven want ik voelde dat ze iets van plan waren. Mijn moeder vergat ook ineens mijn nicht thuis te brengen.. Ik werd geroepen en moest meteen naar beneden komen. Ik verwachte iets maar in mijn hoofd zag het er heel anders uit dan in werkelijkheid. Dus toen ik de deur open deed schrok ik enorm! Ik gooide de deur ook gelijk dicht en daarna vloog ik mama in der arme: Surprise feestje! Het was een super leuk feestje en ben enorm verwend!

Vandaag:
Vandaag was het eindelijk zover: dag van vertrek!
Ik was super zenuwachtig, al de hele week. Dat hebben ze thuis ook zeker aan mij gemerkt, en niet alleen thuis.
Als eerst nam ik afscheid van mijn broer, Richard. Maar toen kwamen de hondjes, Gabor en Benno, ahh daar waren de eerste tranen..
Als laatst nam ik thuis afscheid van mijn andere broer, Ronald. Ik stapte de auto in en samen met mijn zus en mijn ouders haalden we mijn beste vriendinnetje op, Vera. Ik had gewoon buikpijn van de zenuwen.. Ondertussen op de lieve whatsappjes gereageerd en was ik me mentaal aan het voorbereiden op de reis. Per toeval kwam het liedje Brabant op de radio, perfect! Toen we op Eindhoven airport wat aan het drinken waren, werden er verschillende vluchten gecanceld vanwege de mist. Deze passagiers konden naar Weeze of Keulen toe voor hun geplande reis. Ik was bang dat dit voor mij ook zou gelden maar gelukkig was dit niet het geval. Ik had geen vertraging gelukkig! Bij de douane kwam het gedeelte waar ik het meest tegen op zag: afscheid nemen van mijn ouders, zus en Vera. Dat was erg emotioneel, haha. Vanaf toen ging het echt super snel!! Ik had een super goede vlucht en wat een uitzicht zeg met de landing. Ik had helaas geen geheugen op mijn telefoon om foto's te maken.

Aankomst:
Toen ik in het appartement kwam was het net zo mooi als op de foto's. Ik werd binnen gebracht door ene Kevin. Kim heeft me gelijk Sliema laten zien. Wat is Sliema mooi zeg! Daarna mijn koffer uitgepakt en ondertussen typ ik dit. Straks gaan we lekker rijst eten en vanavond nog lekker rustig aan doen en beetje bijkomen van de reis. Ik heb ontzettend veel informatie gekregen en laat dat allemaal maar een beetje op me af komen. Met mijn Engels gaat het redelijk. Verstaan doe ik ze wel, maar spreken is nog een beetje onwennig. Volgens Kim gaat dat heel snel veel beter. Ze zegt me dat ik snel zal wennen, maar dat denk ik ook wel. Het is hier nu al super tof!!
Toffe huisgenoten en super leuke mensen al leren kennen. We gaan zo koken en lekker eten, dus ik ga afronden.

Liefs! xx

  • 11 Maart 2015 - 19:11

    Angelique Diepstraten:

    Hoi Lieke,

    Wat ontzettend leuk om zo je eerste berichten te lezen.
    Ook voor mij viel het afscheid niet mee.
    De jongste van het stel, 3 maanden weg en klein van stuk :).
    Maar als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen.
    Geniet ervan meid doe je best en pas goed op jezelf.
    Nog even genieten van het zonneke en dan maandag beginnen.
    Heel veel succes en kijk al uit naar je volgende stuk hoe het daar verder zal gaan.
    Doe ook de groeten aan Kim en Thijs.
    Veel groetjes mama xxx

  • 11 Maart 2015 - 19:53

    Nathalie:

    Hee Lieke,

    Wat leuk om je eerste verslag te lezen. Zo de zien ga je het daar super krijgen! Wat een mooie foto's al op fb!

    Hoop snel weer iets van je te lezen!

    Have fun!

    Liefs Nathalie, xxx

  • 11 Maart 2015 - 20:41

    Sofie Sutarzewicz:

    Ik weet precies hoe je je voelt, als je weer thuis bent
    denk je waarschijnlijk nog na over dit geweldige gevoel!
    Over een paar dagen-weken gaat alles vanzelf en is dit je thuis.
    Hoe gek het nu ook lijkt, het went snel! Te snel!

    Geniet ervan en leerse natuurlijk:)
    Ik zal met regelmaat je verslagen lezen, ben erg nieuwsgierig aangelegd.


    Goodbye, XX Sofie

  • 11 Maart 2015 - 21:26

    Jaimy En Dennis:

    Wat gaaf om je indrukken en ervaringen op deze manier te kunnen volgen.
    Wat fijn dat je een prettige vlucht hebt gehad en een mooie eerste indruk hebt van het land.
    Geniet ervan dappere meid, we zijn trots op je!

  • 11 Maart 2015 - 22:05

    Vera :

    Respect hoor lieve Liek!!!

  • 11 Maart 2015 - 22:40

    Carmenza. :

    He stoere wereldreiziger!!!! Daar zit je dan eindelijk.......in Malta! Je avontuur is begonnen liek. Blij te lezen dat je fijn ontvangen bent en het nu al leuk is. Dat kan alleen nog maar leuker worden! Succes met wennen in je nieuwe "thuis".
    Groetjes van je overbuurtjes!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 2198

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

11 Maart 2015 - 17 Juni 2015

Internship Malta

Landen bezocht: